‹   Takaisin uutisiin

MasterChefin kiihkeätempoisessa keittiössä kokataan Touchpointin essuissa

08.10.2020




Syyskuussa 2020 MTV3:lla käynnistyneessä MasterChef 2020 -kaudella kokkikokelaat keitetään monessa sopassa. Vaikka tunnelma keittiössä saattaakin välillä kuumeta, kelpaa kilpailijoiden valmistaa herkullisia pääruokia ja suussa sulavia jälkkäreitä Touchpointin toimittamissa käytännöllisissä ja istuvissa essuissa.

Touchpoint valmistaa kestäviä työvaatteita tilanteeseen kuin tilanteeseen, myös kiihkeätempoiseen ruokarealityyn. MasterChef-keittiössä kilpailutilanteet vaativat käytännöllisiä ja kestäviä työvaatteita. Kilpailijat saivat Touchpointilta yksilö- ja joukkuekilpailuihin työvaatteiksi keittiötyössä tärkeät essut. Lisäksi MasterChef-tuomarit Kari Aihinen, Tomi Björck ja Sikke Sumari käyttävät finaalijaksossa Touchpointin valmistamia kokkitakkeja.

Tuotteet pyrittiin tuottamaan mahdollisimman ympäristöystävällisistä materiaaleista. Siniset ja valkoiset essut ovat ommeltu Touchpointin ylijäämäkankaista, kun taas valkoiset kokkitakit sekä mustat ja punaiset essut ovat valmistettu käytetyistä muovipulloista kierrätetystä polyesteristä. 

Essuissa ja kokkitakeissa on yhteensä uusiokäytetty 780 puolen litran muovipulloa. Koska tuotteet on valmistettu kierrätysmateriaalista, säästettiin MasterChef essujen ja kokkitakkien valmistuksessa 1235 litraa vettä ja 35 kiloa hiilidioksidipäästöjä.

MasterChefiin toimitetuissa työvaatteissa on huomioitu niiden käyttötarkoitus. Tarpeeksi peittävät essut estävät kilpailijoiden omien vaatteiden likaantumisen. Essujen helppo säädeltävyys taas takaa niiden sopivuuden ja optimaalisen ergonomian jokaiselle kokille.


Hyvät työvaatteet parantavat työhyvinvointia

Vaikka kilpailussa paras annos voittaa, on myös työvaatteilla tärkeä rooli ammattikeittiössä. Mukavat, hyvin istuvat sekä käyttöä kestävät työvaatteet ovat tärkeitä pitkiä päiviä tekeville kokeille. Kun olo tuntuu vaatteissa hyvältä, voi ruuanlaiton ammattilainen keskittyä olennaiseen, herkullisten annosten loihtimiseen.

- Ympäristöarvot ja vastuullisuus ovat nostaneet vahvasti päätään ravintolatyössä. Käytettävyyden ohella nämä tärkeät arvot myös ovat Touchpointin vaatteiden ytimessä. Haluamme tarjota työvaatteen käyttäjälle paremman työpäivän, työvaatteen ollessa parhaimmillaan tärkeä osa työhyvinvointia, kertoo Touchpointin toimitusjohtaja Outi Luukko.